marți, 15 martie 2011

Hoinari prin Dobrogea

In sfarsit s-a ivit timid primavara weekendul trecut, asa ca am profitat de vremea frumoasa si temperatura placuta de afara si am plecat hoinari catre mare, intr-o excursie de o zi.
Planul era perfect, mergem spre Corbu, salutam marea apoi vizitam cetatea Histria si in functie de timp mai vedem si altceva. Numai ca, pe drum am schimbat un pic ordinea, intai vizitam cetatea. Asa ca dupa un drum lejer pe autostrada (inca nu iesisera vitezomanii la testat masini si motociclete si nici politia la panda) iata-ne pe drumul pietruit catre Histria. Ne si gandeam ca mergem degeaba, poate s-a inchis din lipsa de vizitatori. Numai ca surpriza, la cetate erau destule masini si culmea de Bucuresti, dar totusi nimeni in jur, cu exceptia unor catei hamesiti si a unei doamne care taia bilete :D. Am intrat intai in muzeu, care, desi afara scria ca a fost renovat cu bani UE, inauntru, peretii stateau sa cada, (pe alocuri chiar se intamplase) peste exponatele de mii de ani, restaurate cu atata migala. Dezamagiti, ne-am urmat vizita catre ruinele cetatii, unde am constatat ca amenajarile erau minimaliste, cateva lumini strategice si doua sageti ruginite care iti aratau directia vizitei. Pacat ca avem locuri incarcate de atata istorie, lasate in voia sortii si a naturii. Trebuie mentionat ca Histria a fost prima colonie greaca de pe tarmul marii si primul oras de pe teritoriul Romaniei, oras care a rezistat 1300 ani fiind intemeiat pe la mijlocul secolului al VII-lea i. Hr. (anul 657 i Hr.).

Pentru iubitorii de istorie, mai multe detalii puteti gasi aici:

http://www.cjc.ro/proiect_histria/Histria/ISTORIE/HISTRIA/histria.html

in timp ce analizam ruinele cetatii, incercand sa ne imaginam cum arata in trecut, spre marea noastra surpriza am intalnit un grup de fotografi, o parte din ei cunoscuti, impreuna cu profesorul de curs foto, plecati si ei cu noaptea in cap sa prinda fotografii inedite. S-a elucidat astfel si misterul masinilor din parcare :). Ne-am alaturat bucurosi grupului si ne-am indreptat catre un alt loc minunat, Cheile Dobrogei. Greu de nimerit daca nu esti familiar cu Dobrogea, dar foarte cunoscut pentru amatorii de gratare si manele, care nu au ratat nici un moment sa nu iasa la iarba verde. Trecand insa peste aceste aspecte am captat si noi cateva fotografii dintr-un peisaj aproape selenar.









In final, spre seara, ne-am oprit si la prima noastra destinatie, marea, ne-am umplut plamanii cu aer sarat si ne-am intors plini de energie catre casa.

O zi plina!

Niciun comentariu: